Walpole en Pemberton

29 november 2013 - Pemberton, Australië

No worries! (Aussie stopwoord) We zijn er weer. Wifi was gisteren te zwak.

Gisterenmorgen vanuit Albany vertrokken via Denmark naar de Valley of the giants, de tingle trees, gereden. Deze bomen, familie van de eucalyptus, worden 70 meter hoog en zijn vaak meer dan 400 jaar oud. Ze worden uitgehold door insecten en bacteriën. De allergrootste heeft een omvang van 24 m. We hebben overnacht in Walpole.

Vandaag een dag van de Nationale Parken, Mt Franklin N.P. en Shannon N.P. Via Northcliffe naar Windy Harbour, een vissersdorpje zonder verharde straten en winkels!

Daarna naar Gloucester N.P. waar de Karri trees staan, ook hoge bomen en familie van de eucalyptus. Er is daar een attractie, klimmen tot 61 meter hoog in een karri tree. Ik heb een poging gedaan, maar vond het een beetje tricky op die ijzeren staven!!!!! Dat laat ik over aan de jongeren!

We zitten nu in Pemberton.

Volg je ons nog Karin?

Yvonne vroeg naar de temperatuur: Afhankelijk van waar we waren, tussen 23 en 30 graden.

Tot morgen vanuit Margaret River.

1. Yvonne:
    Hoi Els en Max,
    Dat ziet er heel mooi uit daar, prachtige foto's. Wat een schitterende bomen, en een schitterend natuurpark met mooie trails. In deze
    bomen zitten geen koala's begrijp ik? Familie van eucalyptus? Knap van je hoor Els, om in die boom te klimmen!
    Nog veel plezier, groetjes Yvonne
  2. Karin:
    Hoi Els&Max,
    Nou nou een hele onderneming dit afgelopen stuk van Albany naar Pemberton: 437 km heb ik gedaan op Google Maps om jullie te volgen! Totaal 6 uur en 15 min rijden. Gaaf die bomen zeg! Nog steeds geen Koala's gespot? Lekker temperatuurtje dus daar lees ik.
    Katja is vandaag met een vriendin naar Almeria vertrokken met de bus en smste dat ze onderweg de sneeuw op de toppen van de Sierra Nevada hadden gezien~, terwijl ze beneden door woestijnachtig landschap reden....... In Almeria was het bij aankomst vanmiddag nog 18 graden en daarom gingen ze maar even naar het strand! Ze logeren in een hotel met een Belgische eigenaar....;>)
    Goede reis naar Margaret River morgen. Liefs van je zussie ;>))
  3. Karin:
    29 november 2013
    Gaan jullie eigenlijk ook nog naar Cape Leeuwin Lighthouse?
  4. Coby & Jack:
    30 november 2013
    Hoihoi die bomen zijn echte giants. Je durft, hoog genoeg geklommen, zou ik zeggen. Veel plezier in Perth.

Groetjes Coby & Jack